Isnin, 31 Ogos 2009

Vidic lafaz kesetiaan


VIDIC (kiri) bersaing dengan penyerang Wigan, Hugo Rodallega pada aksi Liga Perdana England di Stadium DW, Sabtu lalu.
_____________________________________________________
LONDON - Nemanja Vidic berjanji akan membuktikan komitmennya bersama Manchester United dengan menampilkan persembahan terbaik musim ini.

Minggu lalu, penasihat kepada pemain Serbia itu, Paolo Fabbri mengesahkan bahawa Vidic bersedia untuk menyertai kelab gergasi Sepanyol, Barcelona.

Berita itu menghadirkan desas-desus hangat di Old Trafford berdasarkan status Vidic sebagai salah seorang pertahanan terbaik di Eropah sejak dia menyertai United tiga tahun lalu.

Spekulasi bertambah hangat apabila isteri Vidic juga dilaporkan kurang gembira berada di England.

Namun Vidic menegaskan, fokusnya kini hanya untuk memastikan United berjaya mempertahan- kan kejuaraan musim lalu.

"Saya tidak pernah mengatakan apa-apa mengenai Barcelona, Real Madrid, AC Milan atau mana-mana kelab.

"Saya tidak pernah bercakap mengenai masa depan saya. Jadi saya tidak tahu kenapa seseorang berbuat demikian.

"Saya telah menunjukkan komitmen saya pada aksi bertemu Wigan dan saya gembira berada bersama kelab ini," kata Vidic.

Kemenangan besar 5-0 ke atas Wigan pada kempen Liga Perdana England, Sabtu lalu merupakan aksi pertama Vidic selepas dia pulih daripada kecederaan buku lali.

"Saya tidak mahu ia memberi kesan. Saya akan terus memberikan komitmen saya di sini. Adalah tidak benar isteri saya tidak gembira di England.

"Saya tidak tahu bagaimana khabar angin itu timbul," jelasnya. - Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan