Isnin, 31 Ogos 2009

Tiga minggu lagi: Ferdinand


Pertahanan MU mahu segera kembali beraksi sejak cedera awal Julai
_________________________________________________
MANCHESTER: Kepulangan pertahanan Manchester United, Rio Ferdinand daripada kecederaan paha tampak lebih awal daripada apa dijangkakan dan dia berharap akan pulang semula ke gelanggang dalam tempoh tiga minggu.

Tatkala bek tengah itu akan terlepas kelayakan Piala Dunia membantu England menentang Croatia pada 9 September ini, dia mensasarkan perlawanan United tiga hari selepas itu menentang pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL), Tottenham untuk membuat kemunculan semula.

Ferdinand yang berusia 30 tahun itu mengalami masalah otot paha koyak sewaktu latihan menjelang perlawanan pembukaan saingan pembukaan EPL menentang Birmingham.

“Ia semakin pulih, saya berada di depan jadual,” kata Ferdinand, kelmarin.

“Saya sudah berlatih bersungguh-sungguh sejak beberapa hari. Saya tidak berada pada tempat sepatutnya, tetapi dalam beberapa minggu saya akan kembali berada di atas padang.

“Diharapkan selepas perlawanan sejurus saingan antarabangsa, saya akan kembali cergas, itulah yang saya sasarkan,” kata Ferdinand.

“Pada ketika ini, saya menumpukan terhadap itu.”

Tanpa Ferdinand, the Red Devils memulakan musim dengan menewaskan Birmingham dan Wigan, tetapi tewas kepada pasukan yang baru dinaikkan, Burnley. - AP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan