Selasa, 11 Ogos 2009

Rooney makin 'panas'


LONDON - Wayne Rooney sudah bersedia mengetuai cabaran Manchester United musim ini.

Dia turut berazam untuk merealisasikan sasaran menjaringkan 25 gol yang tetapkan oleh pengurusnya, Alex Ferguson.

Sebelum ini, Ferguson telah berjanji memberi peluang kepada penyerang England itu bermain di posisi kegemarannya iaitu di bahagian tengah serangan berikutan pemergian Cristiano Ronaldo.

Begitupun, Ferguson mahu Rooney membayar kepercayaannya dengan meledakkan seberapa banyak gol musim ini.

Rooney meledakkan 20 gol dalam semua kempen buat United musim lepas dan sedar dia perlu menambah koleksi jaringannya musim ini.

Bagaimanapun, bekas penyerang Everton itu percaya tanggungjawab besar yang dipikulnya setelah ketiadaan Ronaldo tidak sesekali merisaukannya.

"Sudah tentu 25 gol adalah sasaran yang saya harap dapat dicapai.

"Saya sentiasa kata yang saya sepatutnya menjaringkan lebih banyak gol dan harapnya saya akan dapat melakukannya musim ini," kata Rooney.

"Saya telah dapat apa yang saya mahu. Saya mahu bermain di bahagian tengah serangan.

"Pengurus telah beritahu yang saya akan bermain di posisi tersebut musim ini, jadi saya gembira mendengarnya."

Ronaldo telah menyumbang 67 gol sepanjang dua musimnya di Old Trafford dan kini United perlu mencari pengganti kepada ketiadaannya.

"Dia (Ronaldo) adalah pemain terbaik di dunia dan banyak persoalan timbul apabila kami kehilangan dia," kata Rooney.

"Saya juga ada jangkaan tersendiri ke atas diri saya sejak tujuh tahun lalu.

"Sama ada Cristiano ada atau tidak, saya masih tetap mempunyai jangkaan saya sendiri." - Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan