Isnin, 31 Ogos 2009

Owen bakal tersisih lagi


Nama tiada dalam perkiraan jadi penyerang skuad England
___________________________________________
LONDON: Michael Owen - penyerang yang kini seperti sudah mendapat angin kedua dalam kerjayanya tampak akan terlepas sekali lagi aksi bersama skuad bola sepak England.

Pengurus pasukan, Fabio Capello akan mengumumkan senarai pemain, Ahad ini bagi siri persahabatan antarabangsa menentang Slovenia yang menjadi perlawanan memanas badan sebelum menentang Croatia dalam kelayakan Piala Dunia di Stadium Wembley, awal bulan depan.

Namun, Owen, 29, masih kekal dalam situasi ‘belum diperlukan lagi’ dalam perancangan Capello walaupun sudah menyumbat satu gol ketika membantu Manchester United menewaskan Wigan 5-0 dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL), minggu lalu.

Capello merancang untuk memilih empat penyerang sahaja dengan Wayne Rooney, Emile Heskey, Carlton Cole dan Jermain Defoe jelas berada di hadapan Owen pada kaca mata pengurus berasal dari Itali itu.

Pengendali berkenaan tidak dijangka akan berada di Old Trafford untuk menyaksikan kelibat Owen - jika dia bermain - apabila menentang Arsenal, Sabtu ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan