Isnin, 31 Ogos 2009

Ferguson jangka saingan getir


United diundi bersama Besiktas, CSKA Moscow dan Wolfsburg dalam Kumpulan B
________________________________________________
MANCHESTER: Sir Alex Ferguson percaya kunjungan sukar Manchester United dalam Liga Juara-Juara ke kelab juara Turki, Besiktas dan wakil Russia, CSKA Moscow menjadikan kumpulan itu antara yang paling sukar.

United digandingkan bersama Besiktas, CSKA Moscow dan juara Jerman, Wolfsburg dalam undian peringkat kumpulan kejohanan elit Eropah itu.

Besiktas menjuarai gelaran Turki buat pertama kali dalam tempoh enam tahun. musim lalu manakala CSKA adalah penyandang juara liga dan Piala Russia.

Ketika tiada pasukan memiliki pengalaman bertemu United dalam Liga Juara-Juara, naib juara 2009 itu tidak resah menanti dua perjalanan jauh dan berdepan pula saingan peringkat domestik selepas masih lesu dari perjalanan pulang.

“Ini ialah pertembungan yang sukar terutama kunjungan ke Russia dan Turki,” kata Ferguson dalam laman web United.

United yang tewas 2-0 kepada Barcelona dalam saingan final musim lalu, berjaya mengelak dari bertemu semula dengan Cristiano Ronaldo, yang meninggalkan Old Trafford ke Real Madrid dengan rekod dunia 80 juta pound (RM464 juta) Jun lalu.

Namun Ferguson tidak memandang rendah setiap pasukan dalam kumpulan berkenaan dengan Wolfsburg, yang menjuarai gelaran Jerman buat pertama kali musim lalu, menjadi kebimbangan utama juara Liga Perdana Inggeris itu. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan