Sabtu, 26 September 2009

Welbeck wira United


LONDON: Juara bertahan, Manchester United layak ke pusingan keempat kejohanan bola sepak Piala Liga dengan kemenangan 1-0 ke atas Wolverhampton, awal pagi semalam dengan bekalan 10 pemain.

Pengurus United, Sir Alex Ferguson, yang melakukan 11 perubahan kepada pasukan yang mengalahkan Manchester City, Ahad lalu, menyaksikan pertahanannya dari Brazil, Fabio Da Silva dibuang padang kerana kesalahan profesional dalam babak pertama di Old Trafford.

Michael Owen yang menjaringkan gol kemenangan menentang City menjadi penyumbang dengan hantarannya kepada Danny Welbeck membolehkan penyerang muda itu membocori gawang Wolves pada minit ke-66.

“Fabio tidak bernasib baik. Dia tergelincir dan cuba bangkit dan tatkala dia cuba melakukannya dia turut menjatuhkan pemain lawan,” kata Ferguson.

Sementara itu, Chelsea melebarkan rentetan kemenangan mereka di bawah jurulatih baru, Carlo Ancelotti kepada lapan permainan dalam semua pertandingan tatkala gol Salomon Kalou memberi kemenangan 1-0 ke atas Queen’s Park Rangers. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan