Sabtu, 12 September 2009

Rooney cipta rekod


LONDON - Tanpa disedari, Wayne Rooney telah mencipta rekod baru dalam skuad kebangsaan England.

Selepas meledak satu gol ketika membantu England menang 5-1 ke atas Croatia, Rabu lalu, Rooney sebenarnya mencipta rekod jaringan baru buat England iaitu sembilan gol dalam kempen kelayakan Piala Dunia.

Ia mengatasi rekod lapan gol yang dibuat oleh legenda Manchester United, Tommy Taylor ketika membantu England layak ke pusingan akhir Piala Dunia 1958.

"Pada mulanya saya langsung tidak tahu tentang rekod itu tetapi sekarang ada sesuatu yang membuatkan saya berasa bangga.

"Saya berharap dapat menambah jumlah jaringan itu dalam dua baki perlawanan kelayakan selepas ini.

"Saya tahu jurulatih pasti akan mencuba sesuatu yang berbeza tetapi saya berharap dapat menjaringkan beberapa gol lagi," jelas Rooney. - Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan