Selasa, 15 September 2009

Red Devils tekad tidak ulangi kesilapan di Rom


Menjelang kempen Liga Juara-Juara Eropah awal pagi esok, pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson yakin pasukannya tidak akan mengulangi kesilapan seperti yang dialami pada perlawanan akhir bertemu Barcelona di Rom musim lalu.

United seperti hilang taring ketika tewas 0-2 kepada Barcelona dan Ferguson mendakwa pasukannya telah belajar daripada kesilapan itu.

“Kami boleh melihat sebab dan alasan tetapi adalah lebih baik melihat kepada penyebabnya,” katanya.

The Red Devils dijangka berdepan laluan mudah ketika berkunjung ke Istanbul bertemu dengan Besiktas.

“Saya kagum dengan sikap fanatik mereka. Stadium mereka mampu penuh ketika jam 12 tengah hari. Kami perlu berhadapan dengannya,” katanya.

Ferguson perlu mengambil keputusan tepat memilih barisan pemainnya bagi memastikan kemenangan sebelum pertemuan penting hujung minggu ini bertemu seteru setempat, Manchester City di Old Trafford.

Kejayaan ke atas Tottenham Hotspur pada perlawanan sebelum ini memberi petanda Ryan Giggs dan Paul Scholes bakal direhatkan pertengahan minggu ini.

Besiktas yang masih segar dengan kekalahan 3-0 kepada musuh ketat, Galatasaray mendakwa persembahan pada Sabtu lalu, tidak akan menjejaskan persembahan pasukan itu ketika bertemu Manchester.

Jurulatih Kelab Turki itu, Mustafa Denizli dikritik ekoran tidak menyenaraikan wira Piala Turki, Bobo dalam kesebelasan utama.

“Ketika ini kami hanya fokus kepada Manchester United dan saya melihat sejauh mana usaha kami di atas padang nanti,” kata Denizli.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan